Innováció az USA-ból, képregény tankönyvek

Új fejezet nyílt a földtudományok oktatásában! Geoképregények!!!

Miközben nálunk épp szubdukálódik a kicsinyes közéleti magyar politika a földrajz tankönyvekbe is, addig a dekadens nyugati szakemberek, minden képzeletet felülmúló innovációval dolgoznak az élettelen tudományok, így a földtudományok széleskörű elterjesztése érdekében.

Egy olyan világban, ahol olvasni lassan sikk, két mondatnál hosszabb bejegyzést pedig a recens populáció 2%-a olvas el, és lassan a seggtörléshez is rajzolt útmutató kell, nem sok megoldás van. A pánik helyett azonban célszerű élni az új helyzettel, mert ki tudja?! Az okos embernek a lehetőségeket kell meglátnia a kellemetlen helyzetben is. Az már biztos, hogy a konzervatív oktatási módszerek nem működnek, erőlködni pedig jobb és hatékonyabb már a vécén, mint a katedra mögött, csak ezt még sokan nem látják, de inkább nem akarják látni.

Mivel lehet a mobil-kijelzőkbe ragadt, az apró digitális örömöket hajszoló fiatalok érdeklődését megragadni?

Mozi-mozi-mozi!!!!

Az egyik látvános megoldásnak a tudományos mozi mutatkozik, aminek modern kori messiása szerintem Sir David Attenborough. Napjaink talán leglátványosabb sorozta a Neil deGrasse Tyson nevéhez kapcsolódó Cosmos is ezt a hullámot lovagolta meg, méghozzá olyan jól, hogy a vizuális sokkban szocializálódott fiatalok százezreit képes a képernyő elé ültetni, aminek jótékony hatása nehezen számszerűsíthető. Egyelőre csak a 6000 éves Föld-modellek élharcosai kiabálnak istentelenséget, ami valljuk be nagyon is szép indikátor egy ilyen akció eredményeinek summázásaként.

Játékok-appok-kütyük!!!

A másik látványos megoldás ha egyszerűen használjuk az közoktatásban napjaink technológiáját a krétával, vagy filccel táblát körmölő alulfizetett és életunt tanárok előadásai helyett. Az újszerű ismeretterjesztés formáinak fontosságáról, pl. a magoltatás helyett az élmény-alapú oktatáról, már itt is volt szó, mi több, írtam olyan APP-ról is, ami ha földtani tanulmányaim alatt röppent volna a kezembe, ma nem a hátszőrzetemet felállító Molnár Béla tankönyv jutna eszembe, ha meglátok egy rétegsort. Ilyenek, és hasonlóak pedig tucatszámra jelennek meg nap mint nap.

GeoComic-Képregények!!!

Hihetetlen, hogy Hollywood mozisikereit lassan több évtizede meghatározó képregény-kultúra eddig alig kapott szerepet ebben a játszmában. Pedig miért ne lehetne egy tudós, vagy egy tanár a képregény hőse? Miért ne lehetne egy diák, vagy egy kíváncsi fiatal a kalandor? By the way, miért van az, hogy a képregények tudós karakterei legtöbb esetben gonosz szereplők, de minimum kérdőjeles személyiségek, vagy morális, vagy szellemi értelemben?

Felesleges kérdéseknek tűnhetnek ezek, pedig fontosak, hiszen a képregényeket forgató fiatalokban maradandó asszociáció alakulhat ki, ami indirekt formában később ki tudja milyen következményekkel járhat? Annyi biztos, hogy ha a tudós egyenlő az őrült, közveszélyes, gonosz, vagy pszichopata, esetleg simán csak a fogyatékos személyiségekkel, abból nem sok jó sülhet ki.

Udományos képregények  

Talán ezt a trendet kívánja megtörni a Science Comic sorozat, ami Maris Wick tengeri élővilágot bemutató sztorija után egy földtudományosabb témával folytatódik. Jon Chad most debütáló Volcanoes-Fire and Life (Vulkánok: tűz és élet) című képregénye is kifejezetten a 8 és 12 éves korosztályoknak készült. 

Geo Képregény

A képregény főhőse egy fiatal kölyök, aki a földet megmenteni igyekvő kalandjai során kénytelen-kelletlen megismerkedik a bolygó endogén struktúrájával, illetve azok felszínre gyakorolt formáival és mindezek törvényszerűségeivel. Ha egy 10 éves gyermek olvassa végig a regényt, többet tud meg a földtudomány alapjairól, mint a tankönyveket bifláztató iskolások 5. és 6. osztályban. Ez pedig irtó sokat elárul arról, hogy a közoktatás milyen évtizedes elmaradásban van az életszerű és adaptív módszerektől.  

Geo Képregény

Mondjuk nehéz előretörést várni Magyarországon, ahol a felsőoktatás földtudományos berkeiben a vizualizáció, gyakorlatilag egyenértékű a parasztvakítás kifejezéssel. :(

Via: momreadit

Most szólj, vagy hallgass örökké!

További ajánlataink

A propaganda nem kíméli a jelent, de úgy néz ki a jövőt is felfalja.

Nehezen találták meg a helyét, de végül a mérsékelt földrajzi övezetek (1. fejezet) és az EU földrajza (3. fejezet) közé sikerült beszuszakolni az új, állami nyolcadikos földrajzkönyvbe a menekülttémát.

Amikor a Cowboyok a birkák

Észre kéne venni, hogy az ország lakosságának elsődleges differenciáltsága nem anyagi, de még csak nem is földrajzi, hanem tisztán kognitív jellegű. 

Az új generáció nem kér a kapitalista tudományos berendezkedésből.

Hagyjanak már a szerzői jogokkal ha az adófizetők pénzéből támogatott tudományos kutatások eredményeiről van szó!

Nincs magyar egyetem már az 500-as listán sem

Kezdjük azzal, hogy idén már nincs magyar egyetem az első 500-as Shanghai Ranking listában. Ne is olvasd tovább, ha érzelmek kötnek a magyar felsőoktatáshoz!!!!!

A maffia rátelepedett a földtudományokra!

Ha a nemzetgazdaságban kontárkodsz és kéne egy Dr. a neved elé, hát jelentkezz földtudományokra!

Migránsok lepik el a Földet?

Egy hihetetlenül látványos interaktív térképen a globális migrációt láthatjuk. Szépen látszik, hogy a sikítozások ellenére, ebben az egész folyamatban Európa igazából kevésbé érintett, azon belül Magyarország pedig semennyire sem.

Egy plakát, ami bizonyítja, hogy bonyolultak vagyunk

Nincs szebb annál, amikor egy szakma a terminológia mögé bújva akar okosabbnak tűnni, ahelyett, hogy azon fáradozna, hogy a közember is megkedvelje.

Te hol próbáltad ki magad?

Ismerünk vendégszerető népeket és ismerünk olyanokat is, akiket messziről kikerülnénk. Nézzünk szembe a sztereotípiákkal, mert lehet hogy semmi sem úgy van ahogy gondolod!

A mongol hagyományok gyökere egészen a júráig visszanyúlnak!

A Mongolokról mondjuk pont nem gondolta volna ezt még egy bojtosúszójú őshal sem.

Lázár János tájidegen környezetben

Üzenjünk hadat Ausztriának, majd egy napon belül feltétel nélkül kapituláljunk, mert még Haynau rémuralma is jobb lenne ezeknél a fanyűvőknél!