Innováció az USA-ból, képregény tankönyvek

Új fejezet nyílt a földtudományok oktatásában! Geoképregények!!!

Miközben nálunk épp szubdukálódik a kicsinyes közéleti magyar politika a földrajz tankönyvekbe is, addig a dekadens nyugati szakemberek, minden képzeletet felülmúló innovációval dolgoznak az élettelen tudományok, így a földtudományok széleskörű elterjesztése érdekében.

Egy olyan világban, ahol olvasni lassan sikk, két mondatnál hosszabb bejegyzést pedig a recens populáció 2%-a olvas el, és lassan a seggtörléshez is rajzolt útmutató kell, nem sok megoldás van. A pánik helyett azonban célszerű élni az új helyzettel, mert ki tudja?! Az okos embernek a lehetőségeket kell meglátnia a kellemetlen helyzetben is. Az már biztos, hogy a konzervatív oktatási módszerek nem működnek, erőlködni pedig jobb és hatékonyabb már a vécén, mint a katedra mögött, csak ezt még sokan nem látják, de inkább nem akarják látni.

Mivel lehet a mobil-kijelzőkbe ragadt, az apró digitális örömöket hajszoló fiatalok érdeklődését megragadni?

Mozi-mozi-mozi!!!!

Az egyik látvános megoldásnak a tudományos mozi mutatkozik, aminek modern kori messiása szerintem Sir David Attenborough. Napjaink talán leglátványosabb sorozta a Neil deGrasse Tyson nevéhez kapcsolódó Cosmos is ezt a hullámot lovagolta meg, méghozzá olyan jól, hogy a vizuális sokkban szocializálódott fiatalok százezreit képes a képernyő elé ültetni, aminek jótékony hatása nehezen számszerűsíthető. Egyelőre csak a 6000 éves Föld-modellek élharcosai kiabálnak istentelenséget, ami valljuk be nagyon is szép indikátor egy ilyen akció eredményeinek summázásaként.

Játékok-appok-kütyük!!!

A másik látványos megoldás ha egyszerűen használjuk az közoktatásban napjaink technológiáját a krétával, vagy filccel táblát körmölő alulfizetett és életunt tanárok előadásai helyett. Az újszerű ismeretterjesztés formáinak fontosságáról, pl. a magoltatás helyett az élmény-alapú oktatáról, már itt is volt szó, mi több, írtam olyan APP-ról is, ami ha földtani tanulmányaim alatt röppent volna a kezembe, ma nem a hátszőrzetemet felállító Molnár Béla tankönyv jutna eszembe, ha meglátok egy rétegsort. Ilyenek, és hasonlóak pedig tucatszámra jelennek meg nap mint nap.

GeoComic-Képregények!!!

Hihetetlen, hogy Hollywood mozisikereit lassan több évtizede meghatározó képregény-kultúra eddig alig kapott szerepet ebben a játszmában. Pedig miért ne lehetne egy tudós, vagy egy tanár a képregény hőse? Miért ne lehetne egy diák, vagy egy kíváncsi fiatal a kalandor? By the way, miért van az, hogy a képregények tudós karakterei legtöbb esetben gonosz szereplők, de minimum kérdőjeles személyiségek, vagy morális, vagy szellemi értelemben?

Felesleges kérdéseknek tűnhetnek ezek, pedig fontosak, hiszen a képregényeket forgató fiatalokban maradandó asszociáció alakulhat ki, ami indirekt formában később ki tudja milyen következményekkel járhat? Annyi biztos, hogy ha a tudós egyenlő az őrült, közveszélyes, gonosz, vagy pszichopata, esetleg simán csak a fogyatékos személyiségekkel, abból nem sok jó sülhet ki.

Udományos képregények  

Talán ezt a trendet kívánja megtörni a Science Comic sorozat, ami Maris Wick tengeri élővilágot bemutató sztorija után egy földtudományosabb témával folytatódik. Jon Chad most debütáló Volcanoes-Fire and Life (Vulkánok: tűz és élet) című képregénye is kifejezetten a 8 és 12 éves korosztályoknak készült. 

Geo Képregény

A képregény főhőse egy fiatal kölyök, aki a földet megmenteni igyekvő kalandjai során kénytelen-kelletlen megismerkedik a bolygó endogén struktúrájával, illetve azok felszínre gyakorolt formáival és mindezek törvényszerűségeivel. Ha egy 10 éves gyermek olvassa végig a regényt, többet tud meg a földtudomány alapjairól, mint a tankönyveket bifláztató iskolások 5. és 6. osztályban. Ez pedig irtó sokat elárul arról, hogy a közoktatás milyen évtizedes elmaradásban van az életszerű és adaptív módszerektől.  

Geo Képregény

Mondjuk nehéz előretörést várni Magyarországon, ahol a felsőoktatás földtudományos berkeiben a vizualizáció, gyakorlatilag egyenértékű a parasztvakítás kifejezéssel. :(

Via: momreadit

Most szólj, vagy hallgass örökké!

További ajánlataink

A propaganda nem kíméli a jelent, de úgy néz ki a jövőt is felfalja.

Nehezen találták meg a helyét, de végül a mérsékelt földrajzi övezetek (1. fejezet) és az EU földrajza (3. fejezet) közé sikerült beszuszakolni az új, állami nyolcadikos földrajzkönyvbe a menekülttémát.

Amikor a Cowboyok a birkák

Észre kéne venni, hogy az ország lakosságának elsődleges differenciáltsága nem anyagi, de még csak nem is földrajzi, hanem tisztán kognitív jellegű. 

Az új generáció nem kér a kapitalista tudományos berendezkedésből.

Hagyjanak már a szerzői jogokkal ha az adófizetők pénzéből támogatott tudományos kutatások eredményeiről van szó!

Nincs magyar egyetem már az 500-as listán sem

Kezdjük azzal, hogy idén már nincs magyar egyetem az első 500-as Shanghai Ranking listában. Ne is olvasd tovább, ha érzelmek kötnek a magyar felsőoktatáshoz!!!!!

A maffia rátelepedett a földtudományokra!

Ha a nemzetgazdaságban kontárkodsz és kéne egy Dr. a neved elé, hát jelentkezz földtudományokra!