Csapjunk a közepébe az alábbi képpel, ami önmagában is megérne egy cikket!
Micsoda pech! A 280 millió éves sóm, három év múlva fog lejárni.
Az a szinte közhelyes kérdés talán sokakban felmerült már, hogy mi történik a lejárt szavatosságú patkányméreggel? Nehéz lenne eldönteni, hogy mi, de valószínűleg viccből se kóstolnád meg. Na de mi a helyzet a sóval?
A 2019-ben lejáró só természetesen vicc és jót röhögünk rajta, egy üveges tekintetű bürokratának ez azonban vérsen komoly és ha picit tovább bontjuk ezt a lejárati időt, fura dolgokhoz jutunk el.
A szavatossági idő ugyanis éves szinten több millió tonnányi élelmiszer megsemmisülését okozza világszerte. De vajon mennyi értékes áru semmisül meg emiatt, vagy úgy általában egyéb dolgok miatt?!
Csak Magyarországon 1,8 millió tonna élelmiszerfelesleget termelünk, és ennek a töredéke kerül újra felhasználásra. Világszinten pedig a megtermelt élelmiszer 1/3-a végzi a kukákba, amivel meg is érkeztünk egy globális problémához.
Élelmiszerpazarlás
Itthon ezzel a Magyar Élelmiszerbank Egyesület foglalkozik. Az alábbi videón öt perc alatt képbe kerülhetsz, hogy hogyan:
Különböző képpen lehet orvosolni a problémát, keresd fel most az oldalt, ahol
- étteremként
- termelőként
- eladóként
- magánszemélyként
megtudhatod, hogy hogyan tudsz magad, a céged, mások, és a környezeted számára még hasznosabb lenni.
Ne dobd ki, add oda másnak és cégként is jobban jársz!
- Költségcsökkentés: csökkennek a hulladékkezelési, raktározási költségek
- Adóalap csökkentés: az átadott élelmiszerek értékének 120%-a társasági adóalap csökkentő tételként számolható el
- Logisztikai tehermentesítés: a Magyar Élelmiszerbank átvállalja a karitatív szétosztás logisztikai feladatait, ezzel erőforrásokat takarít meg a vállalatoknak. Bár számunkra is könnyebben tervezhető, ha időben értesülünk arról, mi várható, raktárunkba előzetes egyeztetés alapján akár másnap is be lehet szállítani a termékeket, közeli, pár napos lejárattal is tudunk osztani.
- Pozitív belső és külső megítélés, imidzs: „etikusan működünk”, „felelős élelmiszergyártóként/kereskedőként teszünk környezeti lábnyomunk csökkentéséért”
- Motiváció a munkatársak felé: jó érzés azoknak, akik eddig rendszeresen látták az élelmiszert a kukába kerülni
- Környezeti hatás csökkentése: kilónként 2kg CO2-kibocsátás megtakarítása
- CSR: konkrét, jól mérhető és kézzelfogható része a CSR/fenntarthatósági stratégiának
- PR támogatás: az átvett adományokról szóló visszajelzések, igény szerint fényképes beszámolók jól hasznosítható alapanyagai a vállalati PR munkának, illetve az általános együttműködésen túl esetenként egy-egy nagyobb publicitást kiváltó akcióban is segítjük a vállalatok nyilvános megjelenését
Sőőőőőt!
Önkénteskedhetünk, a honlap eligazít minket azokhoz az egyesületeket akik az élelmiszerbankkal kapcsolatban vannak, tányérvásárlással támogathatjuk az elképzelést, és pótolhatjuk összetört tányérjainkat.
A leghihetetlenebb tény pedig az, hogy anyagilag jobban járunk ha nem hagyjuk megpenészedni a dolgokat! Ezen pedig most is változtathatunk... nézz be a hűtődbe, vagy irány a kamra!